Sidor

lördag 11 juni 2011

Idag kom det

Idag kom ett litet meddelande till telefonen där det stod att mitt pass och id finns att hämta hos polisen i handen så på måndag promenerar jag ner till polisstationen och hämtar mitt pass och internationella id kort.

Vi tränar även Dexter så att han vänjer sig vid nya miljöer och även att han ska känna sig trygg i sin transport väska vilket han gör så jag hoppas att allt går bra på flyget. 
Vi har även pratat med Holland om vad som behövs vid införsel av tamillrar och Dexter har alla vaccinationer och allt som behövs vilket känns super skönt men jag ska rabiesvaccinera honom en till gång ändå som extra skydd. 
Det som behövs för att åka utomlands med en tamiller (inom eu)
  1. Rabiesvaccination
  2. ID märkt med microchip av ISO-standard
  3. Pass för sällskapsdjur

3 kommentarer:

  1. Låter toppen. Det låter inte svårare än vad det är. Vi hade hund och det var inte så svårt att fixa alla grejerna. Bara väntan.

    Våra burdjur behövdes ingen som helst vaccination eller pass. Enligt Tullen här där vi bor.

    SvaraRadera
  2. Vad är ett antikroppstest? Tror inte min svärmor och svärfar har gjort något sånt. Inte till Åland iaf.

    SvaraRadera
  3. Jo både Finland och Åland räknas som rabiesfritt. Har jag för mig att jag läst nånstans.

    SvaraRadera